Site Loader

Juče je, u organizaciji Fakulteta za turizam iz Kotora, održana javna tribina: Kruzing i kulturni turizam u turističkoj ponudi Crne Gore – izazovi i perspective na kojoj je izlaganje imao i naš predstavnika a čije akcente u medijima nijeste imali prilike pročitati ili čuti. U cilji informisanosti naših članova i javnosti prenosimo govor:

“IZLAGEANJE SE ODNOSI NA OVAJ DIO IZ NASLOVA TRIBINE A ODNOSI SE NA „KRUZING“ U KOJEM PREPOZNAJEMO NERASKIDIVU KARIKU SA POMORSTVOM. OTUDA I NAŠE UČEŠĆE I OVO IZLAGANJE.

MENADŽMENT DESTINACIJE, KAKO SMO TO ČULI, LIJEPO ZVUČI I MODERNO JE, ALI MI NE VIDIMO DA SU U TAJ MENADŽMENT UKLJUČENI POMORSKI FAKTORI.

KADA SE GOVORI O KRUZINGU I IZAZOVIMA I PERSPEKTIVAMA NAJOSNOVNIJI ULAZNI PARAMETAR ZA VAS TURIZMOLOGE, PRETPOSTAVLJAM , SU BROJ PUTNIKA ODNOSNO VELIČINA KRUZERA I BROJ DOLAZAKA KRUZERA U LUKU KOTOR I U AKVATORIJU KOTORSKOG ZALIVA. TAKOĐE VAŽAN FAKTOR JE I VRIJEME ZADRŽAVANJA KRUZERA.

AKVATORIJ KOTORSKOG ZALIVA JE SPECIFIČAN I NE MOŽE SE POREDITI SA DUBROVNIKOM, ZADROM, MARGEROM… SPECIFIČAN JE PRIJE SVEGA ZBOG PRIRODNE KONFIGURACIJE A OGLEDA SE U OGRANIČENE DUBINE, BRZE PROMJENE VREMENSKIH PRILIKA I NAJVAŽNIJE U OGRANIČENJU PROSTORA ZA PLOVNI PUT I MANOVRU KRUZERA.     

U EVROPSKOJ UNIJI, KOJOJ ŽELIMO DA SE PRIDRUŽIMO, SVAKA LUKA JE U ZAKONSKOJ OBAVEZI DA IMA STUDIJU SIGURNOSTI POMORSKE PLOVIDBE. OVE STUDIJE OBUHVAĆAJU, U NAŠEM SLUĆAJU, DEFINISANJE PLOVNOG PUTA I SIDRIŠTA, KOLIKI KRUZER MOŽE DA SE VEŽE UZ LUŽU ILI DA BORAVI NA SIDRIŠTU, KOJI SU USLOVI ZA TO, DEFINISAN MANEVARSKI PROSTOR, UNAPRIJED DEFINISANA MANOVRA UPLOVLJENJA I ISPLOVLJENJA, PROCJENA RIZIKA, ITD.

DALI MI IMAMO NEŠTO OD NAVEDENOG? NEMAMO, ZATO NAM NA MORU VLADA HAOS I SVAKO RADI ŠTO I KAKO HOĆE.

UDRUŽENJE JE PRIJE IZVJESNOG VREMENA IMALO SASTANAK SA LUKOM KOTOR I PREDSTAVNICIMA MSP NA KOJEM SMO IM PREDOČILI OVA OGRANOČENJA. TRAŽILI SMO OD MSP DA U CILJU DAVANJA ODOBRENJA LUCI KOTOR ZA POSTAVLJANJE PILONA, ŠTO JE ZAKONSKA OBAVEZA, URADI ILI NARUČI STUDIJU SIGURNOSTI POMORSKE PLOVIDBE KAKOVU NPR. IMA LUKA GRUŽ, KOJU SMO IM I DOSTAVILI, PA TEK ONDA DA ODLUČI DALI ĆE DATI SAGLASNOST NA POSTAVLJANJE PILONA. ODGOVOR DO DANAS NIJESMO DOBILI A ČUJEMO DA LUKA KOTOR NASTAVLJA SA AKTIVNOSTIMA OKO POSTAVLJANJA PILONA.

KADA JE U PITANJU KRUZING DRUGI ASPEKT O KOJEM ŽELIM DA KAŽEM PAR RIJEČI JE UTICAJ ISPUŠNIH PLINOVA SA KRUZERA NA NAŠU ŽIVOTNU SREDINU ODNOSNO NA VAZDUH KOJI UDIŠEMO TOKOM KRUZING SEZONE. 

ZAMOLIO BIH SVE ONE KOJI IMAJU SUPROTAN STAV DA PRILIKOM DOLASKA I BORAVKA KRUZERA, A POGOTOVO KADA IH IMA VIŠE U ZALIVU, OTIĐU NA PRVI TORIJUN ILI NA DONČIĆA KRIVINU I DA VIDE TANKI OBLAK KOJI SE FORMIRA I NADVIJA NA GRADOM. NADAM SE DA ĆE IM TADA BITI JASNO KAKAV VAZDUH UDIŠEMO. 

TAKOĐE, KRUZERI STVARAJU BUKU I VIBRACIJE KOJE ŠTETNO DJELUJU NA GRAĐANA.

UDRUŽENJE POMORSKIH KAPETANA NIJE PROTIV KRUZERA ALI JESTE ZA ODRŽIVI KRUZING KOJI ĆE SE RAZVIJATI NA OSNOVU STUDIJA SIGURNOSTI POMORSKE PLOVIDBE I REDA U LUKAMA ODNOSNO U  SKLADU SA EU STANDARDA. ”

21.03.2024.

Post Author: captain